NASZE PRZYCHODNIE

WYKAZ PRZYCHODNI

(52) 35 35 935

REJESTRACJA TELEFONICZNA

OSOZ

REJESTRACJA ONLINE

E-ZDROWIE

TELEPORADA LEKARZA POZ

Standard organizacyjny teleporady udzielanej w ramach POZ

1. Standard teleporady został opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) z późniejszymi zmianami.

2. Informacje dotyczące warunków i zasad realizacji teleporady znajdują się na stronie internetowej: www.farma-med.pl oraz są udostępnione w każdej przychodni na tablicy informacyjnej.Pacjent może je również uzyskać telefonicznie.

3. Termin teleporady jest umawiany przez Pacjenta z rejestracją telefonicznie, poprzez e-mail lub osobiście. Teleporada jest realizowana za pośrednictwem połączenia telefonicznego pod następującymi nr telefonu:

Przychodnia przy ul. Dworcowej 71
tel. 52 356 71 40/46, 500 231 982
email przychodniadworcowa2@gmail.com

Przychodnia przy ul. Narutowicza 24
tel. 52 35 35 955, 696 008 229
przychodniadzieci.narutowicza@gmail.com

tel. 52 35 35 935/36, 500 231 828
email przychodnia.narutowicza@gmail.com

Przychodnia przy ul. Toruńskiej 60
tel. 52 357 46 46, 604 915 129
email przychodnia.torunska@gmail.com

Przychodnia przy ul. Okrężnej 79
tel. 52 357 50 31, 604 915 029
email przychodniadworcowa2@gmail.com

4. Teleporada jest realizowana:
− nie później niż w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu zgłoszenia się pacjenta do świadczeniodawcy podstawowej opieki zdrowotnej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, systemu łączności lub osobistego, albo
− w terminie późniejszym, ustalonym w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.

5. Pacjent ma możliwości kontaktu za pośrednictwem systemu teleinformatycznego lub systemu łączności, w tym kontaktu telefonicznego, w sposób umożliwiający nawiązanie połączenia ze świadczeniodawcą bez zbędnej zwłoki.

6. W celu udzielenia teleporady, o umówionej godzinie (z marginesem czasowym wynoszącym +/- 15 min), lekarz/pielęgniarka/położna POZ kontaktuje się z Pacjentem telefonicznie.

7. Personel medyczny podejmuje trzy próby kontaktu z Pacjentem, w odstępie nie krótszym niż 5 minut. W przypadku nieudanych trzech prób kontaktu z Pacjentem, teleporada zostaje anulowana oraz zostaje sporządzona stosowna adnotacja w dokumentacji pacjenta. Wizyta traktowana jest jako „nieodbyta/anulowana”, dlatego na kolejną, pacjent powinien ponownie się umówić.

8. Sposób udzielenia teleporady:
a) personel medyczny udziela teleporady w warunkach gwarantujących poufność oraz braku dostępu osób nieuprawnionych do informacji przekazywanych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w związku z udzieleniem teleporady,
b) po połączeniu się z Pacjentem, lekarz/pielęgniarka/położna POZ upewnia się, że Pacjent może swobodnie rozmawiać,
c) przed udzieleniem teleporady personel medyczny weryfikuje tożsamość Pacjenta, na podstawie danych wskazanych w dokumentacji medycznej i/lub deklaracji wyboru POZ,
d) lekarz/pielęgniarka/położna POZ przeprowadza badanie podmiotowe oraz analizuje dostępną dokumentację medyczną Pacjenta, w tym udostępnioną za pośrednictwem systemu teleinformatycznego,
e) na podstawie przeprowadzonego wywiadu, wspólnie z Pacjentem lub jego opiekunem prawnym podejmowana jest decyzja dotycząca dalszego postępowania:
− przeprowadzona teleporada była wystarczająca, zostały przekazane zalecenia (podczas teleporady Pacjent ma również możliwość uzyskania e-recepty, e-skierowania, e-zlecenia na wyroby medyczne, elektronicznego zwolnienia lekarskiego, zlecenie na badania dodatkowe w szczególności laboratoryjne lub obrazowe),
− konieczna jest wizyta osobista w przychodni/wizyta domowa,
− konieczne jest natychmiastowe wezwanie zespołu ratownictwa medycznego,
f) po zakończeniu teleporady, osoba jej udzielająca odnotowuje w dokumentacji medycznej informację o realizacji świadczenia zdrowotnego w formie teleporady.

9. Świadczenia realizowane wyłącznie w bezpośrednim kontakcie z pacjentem obejmują świadczenia udzielane:
a) w przypadku gdy pacjent albo jego opiekun ustawowy nie wyraził zgody na realizację świadczenia w formie teleporady, z wyłączeniem świadczeń:
− wystawienia recepty niezbędnej do kontynuacji leczenia oraz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuacji zaopatrzenia w wyroby medyczne, jeżeli jest to uzasadnione stanem zdrowia pacjenta odzwierciedlonym w dokumentacji medycznej,
− związanych z wydaniem zaświadczenia,
b) podczas pierwszej wizyty realizowanej przez lekarza, pielęgniarkę lub położną POZ, wskazanych w deklaracji wyboru, o której mowa w art. 10 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej,
c) w związku z chorobą przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów,
d) w związku z podejrzeniem choroby nowotworowej,
e) dzieciom do 6. roku życia poza poradami kontrolnymi w trakcie leczenia, ustalonego w wyniku osobistego badania pacjenta, których udzielenie jest możliwe bez badania fizykalnego.

10. Zapisy pkt. 8 nie dotyczą pacjentów podejrzanych o zakażenie lub zakażonych wirusem SARS-CoV-2, których ocena stanu zdrowia może odbyć się również w formie teleporady, z wyłączeniem dzieci do ukończenia 2. roku życia, u których koniecznie jest przeprowadzenie wywiadu i badania fizykalnego (zgodnie z częścią II ust. 2 pkt 1 lit. b oraz ust. 4 załącznika do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 8 października 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego opieki zdrowotnej nad pacjentem podejrzanym o zakażenie lub zakażonym wirusem SARS-CoV-2).

11. Pacjent ma możliwość przekazania informacji dotyczącej swojego stanu zdrowia, w tym cyfrowego odwzorowania dokumentacji medycznej, za pośrednictwem systemów teleinformatycznych. Stosowane w przychodni rozwiązania techniczno-organizacyjne umożliwiają transmisję dokumentów elektronicznych w postaci graficznej i tekstowej, w sposób zapewniający ich integralność oraz ochronę przed nieuprawnionym wykorzystaniem, przypadkowym lub niezgodnym z prawem zniszczeniem, utraceniem, zmodyfikowaniem, nieuprawnionym ujawnieniem lub nieuprawnionym dostępem.

12. Dzięki teleporadzie pacjent może uzyskać:
– e-receptę:
Po wystawieniu e-recepty Pacjentowi jest przekazywany 4-cyfrowy kod PIN (poprzez SMS lub telefonicznie w trakcie teleporady). Wystawioną e-receptę Pacjent może zrealizować w dowolnej aptece, podając otrzymany kod PIN oraz numer PESEL (w przypadku braku nr PESEL Pacjent podaje serię i numer paszportu albo innego dokumentu stwierdzającego tożsamość).
– e-skierowanie:
Po wystawieniu e-skierowania Pacjentowi jest przekazywany 4-cyfrowy kod PIN (poprzez SMS lub telefonicznie w trakcie teleporady). Pacjent rejestruje się w placówce, do której został skierowany podając otrzymany kod PIN oraz numer PESEL (w przypadku braku nr PESEL Pacjent podaje serię i numer paszportu albo innego dokumentu stwierdzającego tożsamość).
-e-zlecenia na wyroby medyczne:
Po wystawieniu e-zlecenia na wyroby medyczne Pacjentowi jest przekazywany numer zlecenia (poprzez SMS lub telefonicznie w trakcie teleporady), który uprawnia do zrealizowania tego zlecenia w dowolnie wybranej aptece lub w sklepie medycznym.
– zlecenia do wykonania badań dodatkowych, w szczególności laboratoryjnych lub obrazowych:
W przypadku skierowania Pacjenta, podczas teleporady, na badania dodatkowe, Pacjent lub osoba upoważniona zgłasza się do placówki po odbiór wydruku skierowania. W celu zrealizowania skierowania, Pacjent wraz ze skierowaniem udaje się do wyznaczonej placówki na badanie.

13. Dokumenty określone w punktcie 12 na prośbę Pacjenta lub osoby upoważnionej, mogą zostać również przygotowane w wersji papierowej (wydruku) do odbioru w przychodni w godzinach jej pracy.

14. Przed zakończeniem teleporady personel POZ podsumowuje przeprowadzoną konsultację i weryfikuje, czy przekazane zalecenia są dla Pacjenta (opiekuna prawnego) zrozumiałe.

15. Pacjent ma możliwość założenia Internetowego Konta Pacjenta (IKP) za pomocą strony internetowej:
https://pacjent.gov.pl . 

a) w IKP Pacjent znajdzie informacje o:
− receptach wystawionych, zrealizowanych, a także o tych, które zostały zrealizowaneczęściowo,
− dawkowaniu leku, który przepisał lekarz,
− historii swoich wizyt w przychodni/u lekarza,
− pomocy jakiej mu udzielono, a także, ile NFZ zapłacił za świadczenia,
− wystawionych skierowaniach na badania lub do sanatorium i stanie ich realizacji,
− e-zwolnieniach i zaświadczeniach lekarskich wystawionych w związku z chorobą i macierzyństwem,
− historii leczenia osoby bliskiej (po nadaniu przez nią odpowiednich upoważnień), a także własnego dziecka (do ukończenia przez nie 18 roku życia),
− zgłoszeniach do ubezpieczenia zdrowotnego, wysokości opłaconych składek, czy dacie zarejestrowania ostatniej składki,
b) do logowania w IKP potrzebny jest Profil Zaufany lub dowód osobisty z warstwą elektroniczną (e-dowód). Można również zalogować się przez konto internetowe wybranych banków. Profil Zaufany Pacjent może założyć przez Internet (na stronie), albo w urzędzie, np. w urzędzie skarbowym, oddziale NFZ lub ZUS. Nasza placówka ma możliwość potwierdzania złożonego wniosku o założenie profilu zaufanego.
c) za pomocą IKP Pacjent ma również możliwość złożenia e-deklaracji wyboru lekarza, pielęgniarki lub położnej w POZ.

16. Świadczeniodawca przekazuje do oddziału wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia informacji o udzielonej poradzie przy użyciu systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, w sposób wskazany w szczegółowych warunkach umów określonych na podstawie art. 146 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1398, z późn. zm.3).”

„FARMA – MED” Kujawskie Centrum Medyczne Spółka z o.o. 

88-100 Inowrocław, ul. Dworcowa 71 
KRS 0000961665
NIP 5560004438 
REGON 002508659 
Sąd Rejonowy w Bydgoszczy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

MAPA

kontakt

ul. Narutowicza 24, 88-100 Inowrocław
tel. (52) 35 35 935, (52) 35 35 936 (rejestracja ogólna)
tel. (52) 35 35 955 (rejestracja dzieci)
fax (52) 35 35 945

ul. Dworcowa 71, 88-100 Inowrocław
tel. (52) 356 71 40, (52) 356 71 46
fax (52) 357 42 99

ul. Toruńska 60, 88-100 Inowrocław
tel. (52) 357 46 46
tel. +48 604 915 129

ul. Okrężna 79, 88-100 Inowrocław
tel. (52) 357 50 31
tel +48 604 915 029

Zarząd/Administracja/Księgowość
tel./fax (52) 357 42 99 

© ATSMARKETING.PL 2018