E-recepta jest wygodnym i bezpiecznym rozwiązaniem, dzięki któremu można sprawnie i szybko wykupić przepisane przez lekarza leki, a także śledzić szczegóły oraz dawkowanie logując się do swojego Internetowego Konta Pacjenta.

Największe zalety recepty elektronicznej:

  • czytelna dla farmaceuty – znikają problemy z błędnymi danymi, brakiem pieczątki i niewyraźnym pismem,
  • dostępna w każdej aptece – nawet, jeśli pacjent zgubi papierową wersję, nie będzie problemu z jej realizacją,
  • pozwala na wykupienie tylko części przepisanych leków – bez konieczności proszenia o odpis,
  • pacjent ma stały dostęp do wszystkich wystawionych recept,
  • czytelne informacje o dawkowaniu każdego przepisanego leku,
  • łatwy dostęp – przez telefon lub komputer.

Pacjent wychodząc z gabinetu lekarskiego lub podczas teleporady może otrzymać:

  • SMS (wysłany z systemu P1), w którym podany będzie 4-cyfrowy kod dostępu – pacjent podaje w aptece kod wraz ze swoim numerem PESEL,
  • e-mail z informacją o wystawionej e-Recepcie w postaci pliku PDF – pacjent udostępnia farmaceucie kod kreskowy na ekranie telefonu lub podaje 44-cyfrowy klucz dostępu z pliku PDF (albo 4-cyfrowy kod dostępu z pliku PDF wraz z numerem PESEL). Pacjent może też udostępnić informację o e-Recepcie korzystając z Internetowego Konta Pacjenta lub z aplikacji mObywatel,
  • wydruk informacyjny o wystawionej e-Recepcie – wydrukowany dokument lekarz przekazuje pacjentowi (nie trzeba podpisywać wydruku ani stawiać pieczątek). Farmaceuta sczytuje dane z wydruku i zwraca go pacjentowi. Wydruku nie można otrzymać podczas teleporady. Żeby otrzymywać powiadomienia o e-Receptach za pomocą SMS-a lub e-maila pacjent musi zaznaczyć na swoim Internetowym Koncie Pacjenta (IKP), że chciałby otrzymywać powiadomienia – właśnie SMS-em lub e-mailem. IKP jest dostępne pod adresem
    https://pacjent.gov.pl a do zalogowania się na IKP niezbędne jest posiadanie profilu zaufanego.